Joolz diving

Joolz diving
Diving in Thailand

måndag 17 maj 2010

Morgonstund har guld......

Vaknade klockan nio av : Time to go for a run hun! Ryan kikade ner från överslafen med sömndruckna ögon och spretigt hår. Jag kände energin brinna innnanför skinnet och hörde joggingskorna skrika som galna måsar i garderoben. Min härliga pre-breakfast jag hade klockan fem på morgonen hade nu nått magen och försett mina små celler med härlig energi. Jag måste sluta äta mit i natten dock.....folk på båten börjar misstänka att jag har en bulle i ugnen. Men nej jag lider bara av hunger och här skall inte bakas bullar på ett tag.

Väl ute möttes vi av sol och blått hav, bris och galna italienare. Ja, det är ett faktum! Det joggar som de kör bil. Man får passa sig för det kommer bakifrån och kör över dig som en ångvält. Kvar lämnar de bara en stor blöt fläck.....av vad som en gång var en svettig turist.

Vi joggade 8 km och väl hemma på båten igen bestämde jag mig för att göra lite yoga på fördäck. Verkligen fånga dagen idag, tänkte jag. Efter mycket om och men lyckades jag nästla mig in i en kråka. Vilket jag tror är huvudstående men fötterna på dina armar, rumpan upp i luften. Detta kan säkert ha något annat namn också, kissande hunden, döende svanen eller liknande. Iallafall jag insåg då, att jag hade tryckt upp rumpan rätt in i kameran och att våran kapten nog skrattar sig till döds just nu. Förmodligen ligger jag redan på youtube..... som: Den döende svensken!

Jag vilken härlig morgon! Nu skall jag gå och fånga dagen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar