Joolz diving

Joolz diving
Diving in Thailand

söndag 16 maj 2010

My weekend so far

I torsdags fick vi ryck och packade vårt pick och pack och drog till Antibes. Tåget tar bara 1,5 h från San Remo, där båten nu ligger. Väl i Antibes hittade vi ganska snart ett litet, men ack så charmigt hotell. Vi lämnade vårt lätta bagage och begav oss ner mot hamnen och de smala gatorna längs Antibes murar. Vi stannade vid en liten butik och inhandlade lite smaskigt rosé vin och lite plastmuggar. Fortsatte sedan ner till hamnen och de ståtliga yachterna som låg som stolta valrossar, sida vid sida. Alla med stora intentioner om att vara störst, bäst och vackrast. Vi valde en solig plats på muren och slog oss ner. Skålade med våra plastmuggar och såg solen dyka ner i det klarblåa vattnet. Kittlade lätt på insidan skinnet och jag kände hur lyckligt lottad jag faktiskt är. Tänk vad mycket vackert jag får se och vad mycket fina människor jag får dela det med.

Ja efter detta fina ögonblick gick det utför. Den första flaskan rosé tog snart slut och mer vin inhandlades. Strupen blev inte torr förrän jag vaknade nästa dag med en tunga som var av sandpapper. Halade mig ur sängen som en ål och kravlade in i duschen samtidigt som jag försökte svälja två huvudvärkstabletter och trycka i lite clear eyes i mina rödsprängda ögon. Började sedan att likna den tjej som jag var dagen innan och inte det ufo som jag vaknade som.
Dagen bestod sedan mest av lugna aktiviteter och strosande runt i det fantastiska lilla samhället.

I fredags bestämde vi oss för att ta en liten cykel tur. Efter noga felberäkningar bestämde vi oss för att cykla till Imperia. Vilket jag trodde var som att cykla till Hunnebostrand ungefär. Detta stämde då INTE. Det var 5 mil fram och tillbaka och idag går jag som en bajsnödig cowboy. Jag skall dock tillägga att det var väldigt vackert och vädret var helt underbart. Solen skänkte oss mycket härlig energi och utsikten från cykelbanan var underbar. Italiens vackra kust är otrolig.
På kvällen hade jag "date night" med Ryan. Vi gick till en mysig liten kvarterskrog och delade på en flaska härligt,kallt ,vitt. Lite susiga i hatten promenerade vi ner till hamnen och och in på en hamnkrog. Där föll båda pladask för hamnens pasta. Kräftor, räkor, musslor och linguini härligt inbakad i en pizzadeg. Jag överöste min med massa kärlek och parmesan. Efter detta rullade vi hem till båten och in i hytten. Mätt som en plätt somnade jag gott.

Idag har jag jobbat. Städat, polerat, dammat, strykt och förstås, lyssnat på Abba. Abba gör mig glad och vansinigt barnslig. Städningen blir till en hel musikal och jag har naturligtvis huvudrollen. Hela båten har kameror och jag antar att jag nog bidrar till ett och annat skratt på bryggan......

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar