Joolz diving

Joolz diving
Diving in Thailand

onsdag 5 januari 2011

Cape town!


Igår kom vi fram till Cape town. Vi bilade hela vägen ner ifrån Kokstad. (Grymt namn BTW) Körde förbi ett samhälle vid namn Askopp...... funderade på vad nästa samhälle skulle ha för roligt namn...men det blev inte roligare än så :-D Vi stannade i Robinson, som har stora vingårdar....käkade lunch och snabbade oss förbi alla mumsiga viner. Man kan ju inte fylleköra heller :-P

Cape town är underbart men alldeles för varmt.....jag vet att man inte skall klaga men vi sitter inomhus och kollar cricket för det är föööör varmt. Cape town har ett underbart vibe som man inte kan få någon annanstans....allt är bara så nice, så chill, så gott....och så hjälper det säkert att man kan dricka massa goa viner hela tiden. Förutom när man är så förkyld som jag är nu....Blaaahh Varför skall jag bli sjuk just nu när det finns så mycket gott att dricka och mumsigt att äta, för att inte missa badvädret med den underbara solen som smeker och steker oss småkryp här nere på jorden. Men jag sparar mig ju från: Baksmällor, sandloppor, hajattacker, hudcancer och matförgiftning. Jag hade säkert drabbats av alltihop om det inte var för denna underbara förkylning! Så tack gud för din omtanke.

Nu skall jag lägga mig men en bra bok...titta ut på alla människor som badar, solar och dricker sig fulla!

Over and out
xxx
Joolz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar