Joolz diving

Joolz diving
Diving in Thailand

söndag 9 januari 2011

Vin, vin....och mera vin


Igår började vi dagen med att klättra upp för lions head....underbar start på dagen. Ganska jobbigt......ganska svettigt.....ganska mycket folk.....glömde ju att det var lördag. Älskar när man är ledig och helt förlorar fattningen om dagarna. Det tog oss ca 45 min att klättra upp. Jag tog massa kort som jag kommer sätta in vid senare tillfälle....glömde kabeln i Uvongo hos Ryans föräldrar.

Efter vårt lilla träningspass åkte vi till Stellenbosch och till en vän till Ryan som har en vingård där. Det var jätte mysigt och dagen bestod mest av att äta underbart god mat och dricka underbart gott vin. Vi drack direkt från de stora ektunnorna och fick rundvandring på hans gård. Jag måste erkänna att jag blev lite slirig i benen efter ett par "tunnor" :-P
Tyvärr visade det sig att de hade inte bara en miljonvindruvor runt huset...utan även en miljon gräshoppor. Då snackar vi inte vanliga gräshoppor...utan gräshoppor stora som monster och bet gjorde de också :-( Sen spelade de musik hela natten...och det var inte dirket så man kunde be dem att sänka. Så sov gjorde jag inte.....var som att vara granne med en nattclub!

Anyway...nu är vi tillbaka i Cape Town. Ikväll blir det surf event på Camps bay med Jordy Smith. Very excited!

Over and out
xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar