Joolz diving

Joolz diving
Diving in Thailand

onsdag 26 januari 2011

Amerikanska Ambassaden

Kl 7 i morse körde en vän mig till den amerikanska ambassaden. Jag måste skaffa visa för att kunna jobba på yachts i US. Grejen är om man jobbar yacht så åker man världen över och man vet aldrig riktigt var man hamnar. Så jag måste vara förberedd!
Min vän släppte av mig i tron på att jag skulle vara klar på 20 min. FEL!!!! Jag hade tid klockan åtta och insåg ganska snabbt att den långa kön bestod också av människor som hade tid kl 10????? Så uppenbarligen kan inte sydafrikaner klockan. Blaah. jag belv lätt stressad i och med att min vän väntade på mig. När jag väl kom in, efter 2 tim, och hade lämnat in mina papper så satt jag ner för att vänta på intervju nummer 2. Helt plötsligt kom en helt rugbylag in OCH GICK FÖRE I KÖN????? Hallå!!?? Som svensk trodde jag att jag skulle få hjärtstillestånd. Man är punktlig och man går INTE före i kön, "that´s the rules of the road". Så svettig och arg med alldeles för lågt blodsocker kom jag äntligen ut.....3 tim senare. Min stackars vän skall få en Oscar för "best patient" :-)

Nu håller jag bara tummarna för att jag skall få ett 10-års visa i USA. Det hade ju vart käckt! O så ber jag också för att rygby laget inte skall vara på samma plan som jag.....

Nu skall jag handla mat....imorgon skall jag ha Mexican evening här hemma...måste försöka hitta mustascher...

Peace and Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar