Joolz diving

Joolz diving
Diving in Thailand

fredag 25 mars 2011

Indian River och Bush Bar





Fick en glad överraskning igår när telefonen ringde kl 17. Det var vår ägare som ringde från ön Dominica, som vi ligger ankrad utanför. han sa att alla snabbt ta på sig flipp flopps, solglasögon och ett glatt humör, för om 5 min kommer en båt och hämtar upp oss. Alla släppte snabbt vad de höll på mig och skyndade sig ner till simplattformen. Efter en kort båttur kom vi till en liten hamn där det låg roddbåtar. Vi delades upp i dessa tillsammmans med vår ägare och hans famlij. Killarna som rodde båtarna var guider och tog oss in i naturreservatet, "Inian River". Så fantastiskt vackert....vilken upplevelse. Det var bland annat där de spelade in "Pirates of the Caribbean 2".

Tillsut kom vi fram till "Indian river bush bar". Där hade vår ägare ordnat en grillfest för oss. Fribar och hur mycket mat du orkade äta :-) herreguuuuud vad vi blev glada!! Jag drack en kall och god "Kalibuli". (inhemsk öl) sen hade det livsfarlig rum punch också...men jag skulle jobba sent samma kväll så det blev bara en god kall öl för mig.

Vi 8-tiden drog vi oss tillbaka och då var det väldigt mörkt på floden...fattade inte hur vår guide hittade hem. men han sa att han känner träden...de säger åt honom vart han skall ro......

Jag kom i första båten och rusade snabbt upp till min hytt, drog på mig min svart uniform, slängde en flaska vitt på kylning, satte fram lite snacks och sprang ner till simplattformen men "cold towels" till våra gäster som precis anlände. Förvånat tittade de upp på mig och sa: -Hur hinner du med allt....du är ju som superman :-)
Ähh jag gör jag bara mitt jobb sa jag.... (Med andan i halsen och pulsen uppe i 180.

Sen var det bara att återgå till jobbet igen...men oj vilken fantastisk upplevelse. KOmmer ni till Dominikanska måste ni ta denna turen. Glöm inte att efter maten måste ni dricka något som de kallar för "Dynamite". Hade ni inte roligt innan kommer ni garanterat att få det.

Oj, visst det ja. måste bara snabbt berätta vad vi åt. Grillad kyckling (underbar), ris, krabba i en brun sås med dumplings och bananer. (verkligen speciellt) Men allt var väldigt gott och än har jag inte fått dålig mage!

Nu måste jag gå och jobba mina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar