Joolz diving

Joolz diving
Diving in Thailand

torsdag 31 mars 2011

Lediga dagen i St Lucia













Min lediga dag!

Kl 7 på morgonen tog vi en kajak och två stand up paddle boards och drog iväg ut på böljorna blå. Sjukt kul men lite vingligt i början. När jag var på väg in i hamnen kom en stor båt och körde jätte nära och fort. Jag fick panik och skrek "Fuck you" och pekade fingret....Inte så "ladylike" men jag fick verkligen Paniiiiik! Sen föll Julia med ett stort palsk i vattnet medens Ryan och Rhys höll på att skratta ihjäl sig.

Efter det gick vi till en resort och käkade hotellfrukost. Gött som tusan att skämma bort sig lite. Jag passade på att boka en massage på spa:t också.

Strax innan lunch tog vi vår gummibåt och en vattenskoter och drog iväg till Rodney Bay. Vi turades om att köra skotern och båten. Sjukt kul! Vi lunchade där också, grekisk sallad och cola blev det.

Väl hemma igen var klocka SPA! Jag drog iväg och fick massage på Marigot Bay resort. Ganska dyrt om jag får säga det själv, 120 usd för 45 min. Men det var underbart skönt! Ryan mötte mig efteråt och vi tog ett glas vin och tittade på solnedgången. Min kapten och hans fru mötte upp oss och vi tog gummibåten över sundet till "Rain Forest Cafe´" . Underbar mat och fantastiskt gott vin.

Ja, bättre dagar får man leta efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar